Streamingdienst voor bedrijven Biites vandaag live in Nederland

De nieuwe streamingservice Biites is vandaag gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige videocontent publiceren. Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.

De van oorsprong Deense startup groeit snel, met recente uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Biites voorziet in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films de verbinding te maken met het publiek. “Bij Biites zien we juist ook een enorme honger van consumenten die naar kwalitatieve en reclamevrije video’s willen kijken. En dat biedt een enorme kans voor merken,” aldus Postma, die stelt dat ook langere content toekomst heeft. “Publiek heeft alleen kort tijd voor je als je niet relevant bent. Consumenten besteden maandelijks vele uren op streaming services, dus dat betekent dat ze echt wel tijd hebben voor goede verhalen.”

Ruimte voor kwaliteit


Onder meer DFDS, Rental Cars, Macallan, Carlsberg, Jaguar en Velux gebruiken Biites om kwalitatieve long-form video content te verspreiden. Voor de Nederlandse lancering hebben Justdiggit, The Post, FBTO, DELA, LvB, Axioma, HCSS ( The Hague Centre for Strategic Studies) en CameraNu.nl zich bij dit rijtje gevoegd. Ook lopen op dit moment gesprekken met andere grote partijen. Postma: “Er wordt op Biites niet getarget door concurrerende merken en de kijker wordt niet gestoord in zijn kijkervaring door advertenties. De content wordt zorgvuldig gecureerd om de kwaliteit te waarborgen en langere, kwalitatieve films de ruimte te geven. Bovendien is het specifiek gebouwd voor lange video’s, waardoor een andere kijkervaring
ontstaat.”

Gegarandeerde views


Postma heeft vertrouwen in hetbusinessmodel van Biites: “Bij Biites kun je je eigen kanaal kopen, maar de meest gebruikte variant in Denemarken en de UK is pay per view. Bedrijven publiceren hun video op Biites.com en kopen een gegarandeerd aantal views van de content op het platform. Zo’n view kan gelden vanaf dertig seconden, maar zelfs ook vanaf honderdtwintig seconden. Afhankelijk van je doelstelling, lengte van je video en uiteraard het budget. Biites zorgt door middel van online trailer campagnes voor die gegarandeerde views. Dat betekent dat je, naast de views op Biites, ook nog een groot aantal views hebt op diverse, zorgvuldig uitgezochte media.”

Auteur |   ·   woensdag 11 mei, 2022

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken