Creatieve marathon Flow24 van start

Zes innovatieve teams van meerdere bedrijven in Nederland zijn donderdag een creatieve marathon van 24 uur begonnen. De teams vinden de uitdaging in het ontwikkelen van een new business idee. Dit idee dient voor zowel hun bedrijf, hun klanten als voor de maatschappij bevorderlijk te zijn. Het inschrijfgeld, een bedrag van rond de 10.000 euro, zal gedoneerd worden aan een goed doel naar keuze.

Flow24 heeft een Amerikaans programma als voorbeeld gebruikt. In dit Amerikaanse programma, Hackelton’s in Sillicon Valley,  dienen programmeurs 48 uur tegen elkaar te strijden om het mooiste programma te maken.

Organisatie en begeleiding
De organisatie van het Nederlandse evenement is in handen van De Beukelaar Groep en de Superpromoter Academy. De begeleiding op het gebied van onderzoek neemt Blauw Research voor zijn rekening. Uit verschillende disciplines zijn professionals aangetrokken om de kandidaten te begeleiden en ondersteunen. De begeleiders zijn werkzaam bij onder andere Essentrics Nederland, Vondel Fontein, Videologic en Route5.

Flow24
Tijdens de marathon wordt er afgewisseld tussen ontspanning, inspiratie en creatieve workshops. Zo kan er tot een concreet actieplan worden gevormd. De deelnemende bedrijven zijn SNS Bank, PostNL, Zorg & Zekerheid, Decos, Heijmans en Blauw. De marathon gaat van start op de Startup Campus van de Erasmus Universiteit in de Science Tower in Rotterdam. In de nacht zullen de teams dorwerken op de Strandplaats Nederzandt van De Beukelaar Groep in Noordwijk. De volgende ochtend vertrekken alle teams naar Blauw Research waar de ontstane ideeën worden besproken. Om te zorgen dat de moed erin blijft en de teams niet verslappen, zal iedereen naar de locaties worden gebracht met de KwiBus; een bus waarin muziek wordt gedraaid.

Vrijdagmiddag houden de teams een evaluatiegesprek en eindpresentatie in Theater Walhalla in Rotterdam. Men kan het evenement volgen via #flow24.

 

Auteur |   ·   dinsdag 11 feb, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken