Zes innovatieve teams van meerdere bedrijven in Nederland zijn donderdag een creatieve marathon van 24 uur begonnen. De teams vinden de uitdaging in het ontwikkelen van een new business idee. Dit idee dient voor zowel hun bedrijf, hun klanten als voor de maatschappij bevorderlijk te zijn. Het inschrijfgeld, een bedrag van rond de 10.000 euro, zal gedoneerd worden aan een goed doel naar keuze.
Flow24 heeft een Amerikaans programma als voorbeeld gebruikt. In dit Amerikaanse programma, Hackelton’s in Sillicon Valley, dienen programmeurs 48 uur tegen elkaar te strijden om het mooiste programma te maken.
Organisatie en begeleiding
De organisatie van het Nederlandse evenement is in handen van De Beukelaar Groep en de Superpromoter Academy. De begeleiding op het gebied van onderzoek neemt Blauw Research voor zijn rekening. Uit verschillende disciplines zijn professionals aangetrokken om de kandidaten te begeleiden en ondersteunen. De begeleiders zijn werkzaam bij onder andere Essentrics Nederland, Vondel Fontein, Videologic en Route5.
Flow24
Tijdens de marathon wordt er afgewisseld tussen ontspanning, inspiratie en creatieve workshops. Zo kan er tot een concreet actieplan worden gevormd. De deelnemende bedrijven zijn SNS Bank, PostNL, Zorg & Zekerheid, Decos, Heijmans en Blauw. De marathon gaat van start op de Startup Campus van de Erasmus Universiteit in de Science Tower in Rotterdam. In de nacht zullen de teams dorwerken op de Strandplaats Nederzandt van De Beukelaar Groep in Noordwijk. De volgende ochtend vertrekken alle teams naar Blauw Research waar de ontstane ideeën worden besproken. Om te zorgen dat de moed erin blijft en de teams niet verslappen, zal iedereen naar de locaties worden gebracht met de KwiBus; een bus waarin muziek wordt gedraaid.
Vrijdagmiddag houden de teams een evaluatiegesprek en eindpresentatie in Theater Walhalla in Rotterdam. Men kan het evenement volgen via #flow24.