ABN AMRO start met contactloos betalen

ABN AMRO start vandaag met het uitgeven van een vernieuwde betaalpas voor klanten. Hiermee zijn zij de tweede Nederlandse bank die gestart is met deze manier van betalen. De betaalpassen worden gefaseerd uitgegeven aan klanten.

De nieuwe betaalpassen van ABN AMRO zijn uitgerust met een nieuwe technologie die contactloos betalen mogelijk maakt. Door deze innovatie is het voor klanten mogelijk om sneller en gemakkelijker af te kunnen rekenen. De klanten krijgen de nieuwe passen toegestuurd wanneer hun oude pas is vervallen. Uiteraard kan de nieuwe betaalpas ook gebruikt worden voor alle al bestaande betaalfuncties.

Contactloos betalen
Met de uitgifte van de nieuwe betaalpas zet ABN AMRO een volgende stap in de introductie van contactloos betalen in Nederland. Door de vernieuwde technologie is het voor betalingen tot 25 euro sneller en gemakkelijker afrekenen dan met de huidige pinbetaling. Later dit jaar volgt ook de mogelijkheid om contactloos te betalen met een mobiele telefoon.
Contactloos betalen maakt gebruik van de chip op de betaalpas en is hierdoor zeer veilig te noemen, volgens ABN AMRO.
In de betaalpas zit een NFC (Near Field Communication) antenne. Betalingen vinden plaats doordat de NFC-antenne contact maakt met de betaalautomaat. De communicatie tussen de NFC-antenne en de betaalautomaat vindt alleen plaats binnen een afstand van enkele centimeters tussen de betaalpas en de betaalautomaat.

Contactloos betalen wereldwijd
Nederland is wat betreft contactloos betalen niet een van de eersten. Deze manier van betalen is al in ruim 50 landen mogelijk, Polen loopt op dit gebied aan kop. Een derde van de contante betalingen is daar vervangen door contactloze transacties. Na Polen volgen Engeland en Tsjechië in de lijst van landen waar in het afgelopen jaar de meeste van dit soort transacties heeft plaats gevonden.

Auteur |   ·   maandag 1 sep, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken