Dazure lanceert Mo-Lotta, een contentplatform waarop de financiële productontwikkelaar vrouwen door middel van storytelling op een laagdrempelige manier vertrouwd maakt met financiële producten. Op het platform wil het merk vooral producten aanbieden die in een hypotheekgesprek niet snel aan de orde komen.
“Nog steeds hebben vrouwen een behoorlijke kennisachterstand als het gaat om financiële producten”, vertelt Indra Frishert mede-oprichter van Dazure. “Over de financiële gevolgen van bijvoorbeeld een scheiding denken vrouwen nog te vaak: ‘dat overkomt mij niet’, terwijl ze in die situatie gemiddeld een kwart van hun koopkracht verliezen.”
Herkenbare verhalen
Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich richten op een masculiene doelgroep met een strakke en zakelijke aanpak, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl. Door middel van herkenbare verhalen wordt op een laagdrempelige manier duidelijk wat het nut kan zijn van bepaalde financiële producten. Zo biedt het contentplatform concrete oplossingen voor mooie én schrijnende situaties. Frishert: “Met dit platform hopen we een grote groep mensen te informeren over de financiële gevolgen van bepaalde levensfasen en keuzes. We merken bijvoorbeeld dat een zwangerschap, vaker dan de aankoop van een huis, een moment is waarop mensen hun zaken financieel beter willen regelen, daarna is er immers iemand om voor te zorgen.”
Ook voor adviseurs
Via Mo-Lotta wil Dazure consumenten en financieel adviseurs aan het denken zetten door concrete oplossingen te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het is mogelijk om via het platform zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Adviseurs die hun hypotheekklanten wijzen op de verschillende risico’s kunnen hun klanten doorverwijzen naar Mo-Lotta. Andersom krijgt de adviseur vanuit het platform leads van consumenten die daar aangeven een adviesgesprek te willen. “De tijd van een hypotheekadviesgesprek is beperkt”, aldus Frishert. “Maar door gebruik te maken van dit platform kan een financieel adviseur ook andere onderwerpen aansnijden die grote financiële gevolgen hebben.”
Over Mo-Lotta
Mo-Lotta is het eerste financiële storytelling platform van Nederland. Door mooie en soms schrijnende praktijkvoorbeelden willen wij er voor zorgen dat iedereen zich bewust wordt van zijn financiële situatie en vertrouwen te hebben, nu en in de toekomst, door de financiën goed te regelen. ‘Mo’ komt van Mother of van Mohammed, net wat jij er in wil lezen. Het staat voor moeder, omdat je weet dat zij het beste met je voor heeft. En Mohamed als de verteller, omdat we verhalen van dappere mensen met je delen. Zie voor meer informatie: Mo-Lotta.com
Over Dazure
Indra Frishert en Odette Bakker richtte in 2008 Dazure op met de gedachte ‘het moet ook anders kunnen’. Hoe zorgen we dat financiële producten recht doen aan de behoeften van mensen en niet slechts een selecte groep bedienen? Samen ontwikkelden ze eerlijke en begrijpelijke overlijdensrisico en inkomensverzekeringen die ze ook aan hun familie zouden aanbieden. En met succes, Dazure won verschillende prijzen en verlaagde al vijf keer de premie voor bestaande klanten van de GoedIdee overlijdensrisicoverzekering, een unicum in de verzekeringswereld. Ook de service van Dazure is inmiddels een begrip, het staat voor uitstekende dienstverlening en persoonlijke aandacht. Voor meer informatie zie dazure.nl