Equinix en Ericsson mikken gezamenlijk op telecomsector

Het wereldwijde interconnectie- en datacenterbedrijf Equinix kondigt een uitbreiding aan van haar samenwerking met Ericsson, wereldmarktleider in communicatietechnologie en services. Binnen deze overeenkomst biedt Ericsson een volledig aanbod aan van managed services op het gebied van netwerktransformatie en – optimalisatie, als onderdeel van de Equinix Performance Hub™-oplossing.

Hiermee komen beide bedrijven tegemoet aan de veranderende behoeften van telecombedrijven, die in hun digitale transformatie nieuwe IT-architecturen zoeken die de bedrijfsvoering optimaliseren en ondersteunt.
Tussen nu en 2023 zal het volume van het mobiele dataverkeer verachtvoudigen en het aantal 5G-abonnement stijgen naar 1 miljard, blijkt uit voorspellingen van Ericsson. “Telecombedrijven kunnen de vraag naar ondersteuning voor deze grote toename in data nauwelijks aan en zoeken naar manieren om de prestaties van netwerken en applicaties te verbeteren. Vaak gebeurt dit als onderdeel van een bredere IT-transformatiestrategie”, zegt Michiel Eielts, directeur Benelux bij Equinix.
Nieuwe mogelijkheden Equinix Performance Hub
De Equinix Performance Hub biedt toegang tot alle grote netwerkleveranciers en cloud service providers  en zorgt hiermee voor een consistent kwaliteitsniveau. “Bedrijven die kiezen voor deze connectiviteitsoplossing ervaren gemiddeld genomen 65 procent snellere responstijden voor webservers, een 39 procent hogere snelheid voor SharePoint-toepassingen en 47 procent lagere latency op netwerken voor het streamen van video’s”, aldus Eielts. Ericsson voegt hier nu verschillende mogelijkheden aan toe met een geïntegreerd en geautomatiseerd Operations Center.
De extra ondersteuning op de Equinix Performance Hub met Ericssons’s Operations Center omvat Service Level Agreements (SLA’s) voor snelle toegang tot de cloud wereldwijd, betere gebruikerservaring voor netwerken en applicaties. Daarnaast geeft het een hogere mate van controle door telecombedrijven. Equinix en Ericsson maken het voor telecombedrijven mogelijk om hun time–to-market te verkleinen. Bovendien kunnen de effecten van Performance Hub’s op applicaties en workloads worden getest in het Equinix Validation Center.
Mijlpaal binnen IT
“Digitalisering zal in het komende decennium voor 2 biljoen dollar aan marktwaarde creëren, maar om hier succesvol op in te spelen, moeten netwerkbedrijven zichzelf, hun processen en infrastructuren opnieuw uitvinden”, zegt Michiel Eielts. “Door onze samenwerking met Ericsson bieden wij een volledige oplossing voor het ondersteunen van digitale transformatie bij onze klanten.” Peter Laurin, Head of Business Area Managed Services bij Ericsson voegt daaraan toe: “Dit is een grote mijlpaal in ons partnerschap met Equinix en een belangrijke samenwerking binnen de IT-branche. Deze oplossing helpt onze klanten in hun veranderende behoeften en hun ambities om wereldwijd hun bereik te vergroten en hun capaciteit op te schalen.”
Auteur |   ·   woensdag 28 mrt, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu Limited en Microsoft Corporation kondigen een vijfjarig strategisch partnership aan en breiden daarmee hun bestaande samenwerking uit. Binnen het partnership investeren beide bedrijven in de ontwikkeling van innovatieve Fujitsu Uvance-oplossingen. Fujitsu en Microsoft gebruiken verschillende Microsoft Cloudplatforms en toonaangevende technologieën, waarmee ze digitaal transformeren hoe organisaties duurzamere oplossingen ontwikkelen die inspelen op maatschappelijke behoeften. 

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Detacheringsbureau Linden-IT breidt per direct uit naar Zweden. De IT-dienstverlener gaat bedrijven vanuit Stockholm ondersteunen bij de detachering van IT-professionals, onder andere op het gebied van support, cloud en applicaties. Dit is na Portugal het tweede buitenlandse kantoor van Linden-IT, waarmee de uitbreiding een logische stap is binnen de internationale groeiambitie. In eerste instantie gaat

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken