Fujitsu erkent als leider in Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services in Europa

Fujitsu is voor de vijfde keer op rij door Gartner erkend als leider in de Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services voor de Europese markt. Het op 3 januari 2018 verschenen rapport, geeft inzicht in de Europese markt voor Managed Workplace Services (MWS) en het aanbod van leveranciers.

Analisten van Gartner schrijven in het rapport: “Steeds meer organisaties merken dat de volgende generatie MWS onmisbaar zijn bij het verhogen van de productiviteit, de betrokkenheid van het personeel en het bieden van digitale voordelen. MWS zijn er voornamelijk om een digitale werkplek ervaring aan de eindgebruiker te bieden, zodat bedrijven hun digitale behendigheid kunnen aanwenden voor de ontwikkeling van nieuwe, digitale zakelijke diensten. Traditionele End User Outsourcing Services hadden een IT-centrische benadering met ondersteuning voor één zakelijk apparaat (laptop/desktop) per gebruiker, vaak gelimiteerd tot het specifieke kantoor en de door de organisatie gebruikte applicaties. Het afgelopen decennium is de manier waarop wij werken in het algemeen echter sterk veranderd, en veel vakgebieden maken tegenwoordig intensief gebruik van technologie. Werknemers moeten hierdoor niet alleen op het kantoor, maar ook op andere locaties productief kunnen zijn. Ook spelen de werkzaamheden zich in steeds meer gevallen buiten de normale kantooruren af.”

“Dat Gartner ons erkent als leider, onderstreept het leiderschap van Fujitsu op het gebied van MSW en onze toepassing van Artificial Intelligence (AI)”, aldus Conway Kosi, ‎SVP en Hoofd Managed Infrastructure Services bij Fujitsu EMEIA. “We zien AI als een onmisbare technologie bij het aanboren van de strategische voordelen van MWS. In een recent onderzoek van Fujitsu onder senior business en technologie beleidsbepalers, bleek dat 88 procent van de ondervraagden denkt dat de groei van AI en robotisering, in de top drie staan van factoren die het meest van invloed zullen zijn op de werkplek van 2025.

“Wij zijn ervan overtuigd dat Gartner ons beloond heeft voor de aanzienlijke investering in het Fujitsu Zinrai AI platform, dat ervoor zorgt dat onze klanten eerder gebruik kunnen maken van een verbeterde dienstverlening. Zo worden nu al 15 procent van alle contacten met de helpdesk automatisch afgehandeld. Ons vermogen om AI-gedreven, geautomatiseerde en voorspellende MWS oplossingen te leveren, vertaalt zich in enorme zakelijke voordelen voor onze klanten.”

Auteur |   ·   donderdag 18 jan, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken