Fujitsu is voor de vijfde keer op rij door Gartner erkend als leider in de Gartner Magic Quadrant voor Managed Workplace Services voor de Europese markt. Het op 3 januari 2018 verschenen rapport, geeft inzicht in de Europese markt voor Managed Workplace Services (MWS) en het aanbod van leveranciers.
Analisten van Gartner schrijven in het rapport: “Steeds meer organisaties merken dat de volgende generatie MWS onmisbaar zijn bij het verhogen van de productiviteit, de betrokkenheid van het personeel en het bieden van digitale voordelen. MWS zijn er voornamelijk om een digitale werkplek ervaring aan de eindgebruiker te bieden, zodat bedrijven hun digitale behendigheid kunnen aanwenden voor de ontwikkeling van nieuwe, digitale zakelijke diensten. Traditionele End User Outsourcing Services hadden een IT-centrische benadering met ondersteuning voor één zakelijk apparaat (laptop/desktop) per gebruiker, vaak gelimiteerd tot het specifieke kantoor en de door de organisatie gebruikte applicaties. Het afgelopen decennium is de manier waarop wij werken in het algemeen echter sterk veranderd, en veel vakgebieden maken tegenwoordig intensief gebruik van technologie. Werknemers moeten hierdoor niet alleen op het kantoor, maar ook op andere locaties productief kunnen zijn. Ook spelen de werkzaamheden zich in steeds meer gevallen buiten de normale kantooruren af.”
“Dat Gartner ons erkent als leider, onderstreept het leiderschap van Fujitsu op het gebied van MSW en onze toepassing van Artificial Intelligence (AI)”, aldus Conway Kosi, SVP en Hoofd Managed Infrastructure Services bij Fujitsu EMEIA. “We zien AI als een onmisbare technologie bij het aanboren van de strategische voordelen van MWS. In een recent onderzoek van Fujitsu onder senior business en technologie beleidsbepalers, bleek dat 88 procent van de ondervraagden denkt dat de groei van AI en robotisering, in de top drie staan van factoren die het meest van invloed zullen zijn op de werkplek van 2025.
“Wij zijn ervan overtuigd dat Gartner ons beloond heeft voor de aanzienlijke investering in het Fujitsu Zinrai AI platform, dat ervoor zorgt dat onze klanten eerder gebruik kunnen maken van een verbeterde dienstverlening. Zo worden nu al 15 procent van alle contacten met de helpdesk automatisch afgehandeld. Ons vermogen om AI-gedreven, geautomatiseerde en voorspellende MWS oplossingen te leveren, vertaalt zich in enorme zakelijke voordelen voor onze klanten.”