Fujitsu gaat IT-infrastructuur grootste Europese incassobureau verzorgen

Het grootste Europese incassobureau Intrum, heeft een contract voor zeven jaar afgesloten met Fujitsu. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Fujitsu de wereldwijde IT-infrastructuur voor de Zweedse kredietbeheergroep verzorgen. De IT-reus gaat in drieëntwintig landen volledig geoutsourcete IT-diensten aanbieden, zoals datacenter management, cloud- en hybrid IT, security, 24/7 helpdesk en ondersteuning voor meer dan 8.000 eindgebruikers. Het contract vertegenwoordigt een geschatte waarde van ongeveer honderd miljoen euro.
Intrum, het grootste incassobureau van Europa, ontstond begin juni 2017 door een fusie van Intrum Justitia en Lindorff. Het van origine Zweedse incassobureau heeft ongeveer 100.000 klanten. Een belangrijk onderdeel voor de consolidatie door Intrum was het wereldwijd stroomlijnen en moderniseren van IT-infrastructuur binnen businessunits.
Samenwerking
Intrum heeft voor Fujitsu gekozen als IT-partner vanwege de bestaande samenwerking tussen Lindorff en Fujitsu op IT-gebied. Fujitsu gaat diensten leveren, gebaseerd op de human-centric aanpak, zijn wereldwijde mogelijkheden, voortdurende strategische innovatie en de expertise van Fujitsu op het bied van state-of-the-art automatisering en integratie van het netwerk- en IoT-beheer. Door de IT-infrastructuur uit te besteden, heeft Intrum de mogelijkheid om belangrijke uitbreidingen te doen. Voor het Zweedse incassobureau is de IT-infrastructuur van essentieel belang om versneld internationaal te kunnen groeien en ondertussen de IT-onderhoudskosten te beperken en de efficiëntie te verhogen.
Fujitsu biedt naast een volledig outsource IT-traject, ook de volgende generatie servicedesks die met behulp van AI onderliggende oorzaken voor IT-problemen identificeren en proberen te voorkomen.
Toekomstvisie
“Onze missie is om bedrijven te helpen floreren, door zorg te dragen over hun klanten”, zegt Cathrine Klouman, COO bij Intrum. “Natuurlijk bieden wij ook oplossingen om geldstromen en de winstgevendheid op lange termijn te verbeteren. Als het grootste Europese incassobureau leunen wij op een krachtige IT-infrastructuur om ons de maximale hoeveelheid wendbaarheid, beschikbaarheid en security te bieden. Fujitsu heeft in zijn eerdere samenwerking met Lindorff al laten zien dit te kunnen. De recente fusie (met Lindorff) biedt mooie kansen voor groei, optimalisatie en het vergroten van onze geografische spreiding. De samenwerking met Fujitsu legt de basis voor het verbeteren van de efficiëntie van onze IT-diensten.”
“De keuze van Intrum voor Fujitsu, bevestigt onze voorsprong wanneer het gaat om waardecreatie door procesintegratie van zowel intelligent edge en IoT in dagelijkse bedrijfsprocessen”, zegt Conway Kosi, SVP en Head of Managed Infrastructure Services, EMEIA Fujitsu. “Intrum besteedt zowel het beheer als de organische groei van zijn IT-infrastructuur uit aan Fujitsu. Op dezelfde manier waarop Intrum zijn klanten helpt om de zaken te stroomlijnen door effectief beheer van kredietevaluaties en betalingsstromen, biedt Fujitsu zijn diensten aan Intrum. Hierdoor zorgen we ervoor dat Intrum’s technologie een belangrijke rol kan blijven spelen in de waardeketen.”
Auteur |   ·   donderdag 7 dec, 2017

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken