I-care introduceert Wi-care as a service

I-care introduceert per direct ‘Wi-care as a service’. De industriële dienstverlener is hiermee de eerste organisatie die draadloze trillingsmonitoring aanbiedt als een OPEX-oplossing. Met de nieuwe dienst wil I-care het voor bedrijven gemakkelijker maken om Industrie 4.0 te implementeren.


Uit eerder marktonderzoek van I-care bleek dat veel organisaties inmiddels klaar zijn voor de transitie naar Industrie 4.0. “Wij geloven in een model dat opdrachtgevers de mogelijkheid biedt om snel nieuwe technologieën te implementeren”, zegt Pieter van Camp, CCO van I-care. “Uit ons onderzoek bleek dat veel partijen graag op een andere manier de overgang naar draadloze trillingsmonitoring willen financieren. Zeker bij een implementatie op grote schaal, waarbij soms tienduizenden gemonteerde apparaten onder handen moeten worden genomen, is een op OPEX-gebaseerd leveringsmodel veel aantrekkelijker.”


Data

Binnen Wi-care as a service speelt data een belangrijke rol. Ten eerste helpt I-care organisaties met het selecteren van hun optimale manier van dataverzameling. Vervolgens zetten de data-analisten deze gegevens om in bruikbare informatie en KPI’s, die de opdrachtgever zelf kan raadplegen op een visueel dashboard. Van Camp: “Dankzij deze datarapportages kunnen klanten proactief handelen, kosten verlagen en de uptime verhogen. Omdat Wi-care as a service kosten verrekent naar gebruik (inclusief hardware, installatie, analyse, rapportage, ondersteuning en garantie), hoeven opdrachtgevers veel minder kapitaal te reserveren.”


Uitdagingen

De implementatie van draadloze monitoring kent veel obstakels, waaronder kapitaalbehoeften, infrastructuur en upgrades naar de nieuwste technologie. Van Camp: “Daarnaast brengen monitoringdiensten de betrouwbaarheid van bewakingsapparatuur  en de kwaliteit van analyse en -dienstverlening de nodige uitdagingen met zich mee. Dankzij het OPEX-model is onze dienst niet alleen betrouwbaar, maar ook gemakkelijk op te schalen.”  


Over I-care

I-care is een toonaangevende, wereldwijde dienstverlener gespecialiseerd in voorspellend onderhoud en betrouwbaarheid. Met het hoofdkantoor in België, helpt I-care industriële klanten bij het adviseren, implementeren, verankeren en onderhouden van hun Asset Health Strategies en begeleiden naar maintenance 4.0. Het bedrijf helpt hen om gegevens wereldwijd te verzamelen, organiseren en analyseren om de industriële efficiëntie te optimaliseren. Voor meer informatie, bezoek de website https://www.icareweb.com/

Auteur |   ·   vrijdag 6 nov, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken