Onderzoek van IBM concludeert dat bedrijven mobiele technologie en business analytics nog te weinig combineren. Er is al wel aandacht voor ‘mobility’, maar veel mogelijkheden blijven onbenut.
Het rapport, genaamd ‘The Individual Enterprise – How Mobility Redefines Business’ ziet de mobiele devices en netwerken de wereld radicaal veranderen. Alles, van commercie tot entertainment en onderwijs, vindt meer en meer plaats via mobiele platforms. Veel bedrijven onderschatten sterk de impact van deze ontwikkeling. Veel bedrijven gebruiken al geavanceerde data analytics om inzichten te halen uit het toenemende volume van digitale informatie. Zij zien de waarde van analytics inmiddels in, maar halen er nog niet het maximale uit.
Krachten combineren
Bedrijven die een mobiele strategie hebben ontwikkeld, zijn vaak nog niet voorbij de ‘eerste golf’, namelijk het gebruik van mobiele technologie als communicatiekanaal met klanten. De onderzoekers denken dat bedrijven verder moeten kijken naar consumententoepassingen en de kracht van analytics moeten combineren met die van mobiele technologie. Dit moet de informatiefunctie in het bedrijf versterken, de effectiviteit van medewerkers verhogen en het beslisproces verbeteren. Organisaties die dit model weten toe te passen zullen maximaal profiteren van de veranderingen die ‘mobility met zich meebrengt’.