KDDI en Orange Business Services gaan een miljoen Europese voertuigen van IoT-diensten voorzien

De Japanse telecommunicatiedienstverlener KDDI, heeft Orange Business Services geselecteerd om een op maat gemaakt IoT-platform te ontwikkelen voor de Japanse autofabrikanten Toyota en Mazda. Via dit platform worden een miljoen Mazda’s en Toyota’s voor de Europese markt van connected car-oplossingen voorzien.

De oplossing van Orange zal er in eerste instantie voor zorgen dat de Japanse autofabrikantenconnectiviteitsdiensten kunnen aanbieden in 63 Europese landen via Orange cellular connectivity.

De connectiviteitsoplossing van Orange Business Services integreert in KDDI’s eigen platform en zorgt voor veilige, betrouwbare IoT-connectiviteit voor Toyota en Mazda om zo de eindervaring van de bestuurder te verbeteren. De benodigde cloudverbindingen worden met behulp van Orange-backbone-netwerken opgezet. Dit zorgt voor betrouwbare en beveiligde verbindingen tussen de platforms. 

Europese rijervaring

Connected IoT-diensten zijn cruciaal om de rijervaring van onze klanten te verbeteren”, zegt Mr. Ken Sakai, Managing Director van KDDI Europe, Ltd. “Het IoT-platform van Orange zorgt voor meer persoonlijk gemakt bij de Europese tak van Toyota en Mazda. Hierdoor profiteren automobilisten van de beste alternatieven op het gebied van veiligheid, beveiliging en in-car-ervaring.” 

“Om aan de toenemende vraag naar een betere rijervaring te voldoen, zijn alle innovatieve autofabrikanten op dit moment bezig met IoT”, zegt Valerie Cussac, Senior Vice President, Smart Mobility Services, Orange Business Services. “Na uitgebreid onderzoek en een pilot met KDDI hebben we een op maat gemaakt IoT-platform ontwikkeld. Dit platform zorgt ervoor dat innovatieve connectiviteitsdiensten voor meer veiligheid en gemak, nu ook beschikbaar zijn voor Europese automobilisten.”

Auteur |   ·   donderdag 15 okt, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken