De Japanse telecommunicatiedienstverlener KDDI, heeft Orange Business Services geselecteerd om een op maat gemaakt IoT-platform te ontwikkelen voor de Japanse autofabrikanten Toyota en Mazda. Via dit platform worden een miljoen Mazda’s en Toyota’s voor de Europese markt van connected car-oplossingen voorzien.
De oplossing van Orange zal er in eerste instantie voor zorgen dat de Japanse autofabrikantenconnectiviteitsdiensten kunnen aanbieden in 63 Europese landen via Orange cellular connectivity.
De connectiviteitsoplossing van Orange Business Services integreert in KDDI’s eigen platform en zorgt voor veilige, betrouwbare IoT-connectiviteit voor Toyota en Mazda om zo de eindervaring van de bestuurder te verbeteren. De benodigde cloudverbindingen worden met behulp van Orange-backbone-netwerken opgezet. Dit zorgt voor betrouwbare en beveiligde verbindingen tussen de platforms.
Europese rijervaring
“Connected IoT-diensten zijn cruciaal om de rijervaring van onze klanten te verbeteren”, zegt Mr. Ken Sakai, Managing Director van KDDI Europe, Ltd. “Het IoT-platform van Orange zorgt voor meer persoonlijk gemakt bij de Europese tak van Toyota en Mazda. Hierdoor profiteren automobilisten van de beste alternatieven op het gebied van veiligheid, beveiliging en in-car-ervaring.”
“Om aan de toenemende vraag naar een betere rijervaring te voldoen, zijn alle innovatieve autofabrikanten op dit moment bezig met IoT”, zegt Valerie Cussac, Senior Vice President, Smart Mobility Services, Orange Business Services. “Na uitgebreid onderzoek en een pilot met KDDI hebben we een op maat gemaakt IoT-platform ontwikkeld. Dit platform zorgt ervoor dat innovatieve connectiviteitsdiensten voor meer veiligheid en gemak, nu ook beschikbaar zijn voor Europese automobilisten.”