Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie
Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan.
De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform naar aanleiding van uitgesproken klantbehoeften, maar ook de toevoeging van ruim dertig Nederlandse aandelen en ETF’s en de integratie met iDeal zijn het directe gevolg daarvan. “We praten veel met onze gebruikers om te begrijpen welke producten ze van ons nodig hebben en hoe we die het beste kunnen maken”, zegt Rutgers. “Om dit te doen, interviewden we Nederlandse en andere Europese klanten. Ook voerden we bètatests uit met de eerste versies om er zeker van te zijn dat we een product bouwen dat investeerders willen gebruiken. Opvallend genoeg vroegen opvallend veel Nederlanders om lokale aandelen en de mogelijkheid om te betalen met iDeal. Ik ben verheugd dat we hen daarmee kunnen helpen.”
Over het webplatform
Binnen het webplatform van Lightyear hebben klanten een volledig overzicht van hun investeringen en informatie over de meer dan 3.000 beschikbare aandelen en ETF’s. Gebruikers kunnen via het web de prestaties van hun portefeuille bijhouden, verdiende rente en ook aandelen kopen en verkopen. Alle soorten orders worden ondersteund, waaronder markt-, limiet- en herhaalorders. Het webplatform ondersteunt ook valutawisselingen tussen GBP, USD en EUR binnen het multi-valuta-account van Lightyear. Het webaanbod verder ontwikkelen is topprioriteit binnen Lightyear, waarbij evenementenkalender, prijsdoelen en fonds-highlights op de planning staan.