Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie

Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan.

De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform naar aanleiding van uitgesproken klantbehoeften, maar ook de toevoeging van ruim dertig Nederlandse aandelen en ETF’s en de integratie met iDeal zijn het directe gevolg daarvan. “We praten veel met onze gebruikers om te begrijpen welke producten ze van ons nodig hebben en hoe we die het beste kunnen maken”, zegt Rutgers. “Om dit te doen, interviewden we Nederlandse en andere Europese klanten. Ook voerden we bètatests uit met de eerste versies om er zeker van te zijn dat we een product bouwen dat investeerders willen gebruiken. Opvallend genoeg vroegen opvallend veel Nederlanders om lokale aandelen en de mogelijkheid om te betalen met iDeal. Ik ben verheugd dat we hen daarmee kunnen helpen.”

Over het webplatform

Binnen het webplatform van Lightyear hebben klanten een volledig overzicht van hun investeringen en informatie over de meer dan 3.000 beschikbare aandelen en ETF’s. Gebruikers kunnen via het web de prestaties van hun portefeuille bijhouden, verdiende rente en ook aandelen kopen en verkopen. Alle soorten orders worden ondersteund, waaronder markt-, limiet- en herhaalorders. Het webplatform ondersteunt ook valutawisselingen tussen GBP, USD en EUR binnen het multi-valuta-account van Lightyear. Het webaanbod verder ontwikkelen is topprioriteit binnen Lightyear, waarbij evenementenkalender, prijsdoelen en fonds-highlights op de planning staan.



Auteur |   ·   dinsdag 25 apr, 2023

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

IT’ers ervaren ongelijke behandeling op kantoor

Maar liefst 22 procent van de Nederlandse IT’ers ervaart een ongelijke behandeling tussen werknemers binnen hun organisatie.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken