Macaw neemt B+D Interactive over en versterkt Europese positie

Full-service digital partner Macaw neemt B+D Interactive over: een Duits fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business, dat zich richt op awareness- en activatie campagnes. Hiermee versterkt Macaw zijn positie als full-service digital partner in Europa. Macaw helpt bedrijven op een succesvolle manier digitaal te transformeren door zich te concentreren op de volgende drie onderwerpen: Customer Experience, Employee Empowerment en Optimized IT Operations. De overname is onderdeel van Macaw’s langetermijnstrategie om verder te groeien naar een full-service digital partner met impact op Europese schaal.

Snelle groei
Met de toetreding van B + D Interactive groeit Macaw uit tot een organisatie met ongeveer 370 werknemers verspreid over locaties in Hoofddorp, Barendrecht, Apeldoorn, Vilnius (Litouwen) en Keulen. Groei is geen doel op zich, maar volgens Macaw-CEO William van der Pijl de beste manier om in een veranderende markt de Macaw-cultuur te behouden. Van der Pijl heeft de ambitie om verder te groeien door autonome groei, overnames en samenwerkingen: “Eén van de belangrijkste manieren voor bedrijven om zich online te onderscheiden, is door een superieure klantervaring en een sterke digitale workforce. Er is een toenemende vraag onder onze klanten en partners naar een full-service digital partner die hen hierin kan ondersteunen op Europese schaal.”

Waarom deze overname?
Volgens Van der Pijl past de cultuur en werkwijze van B+D Interactive goed bij Macaw. “We hebben altijd ingezet op autonome groei. Maar dat is niet voldoende als we willen inspelen op het potentieel in deze markt. B+D Interactive is actief in digitale communicatie, marketing en commerce, belangrijke onderdelen van Macaw’s portfolio. Ze creëren digitale strategieën, platforms, campagnes, commerce-oplossingen en loyaliteitsprogramma’s voor aantrekkelijke merken zoals congstar, Vorwerk, L’Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel. Door de overname kunnen we ook deze klanten begeleiden in hun digitale transformatie, zoals we dat in Nederland gewend zijn.”

CFO Ronald van Es is ook erg enthousiast over de overname: “In de afgelopen 25 jaar is onze cultuur gevormd door een unieke combinatie van een systeemintegrator en een digitaal bureau. Kenmerken zijn vakmanschap, toewijding, de uitdaging aangaan, de beste willen zijn en niet tevreden zijn totdat onze klant succesvol is. Uli Wolter, directeur van B+D Interactive, deelt die visie. Hij voelt zich verantwoordelijk voor zijn team. Hij wil zowel zijn mensen als het bedrijf ontwikkelen en een betere toekomst creëren. Daarnaast is het een financieel gezond bedrijf met mooie klanten. Daarom was het voor ons een logische stap om onze krachten te bundelen.”

B+D Interactive zal verdergaan onder de naam Macaw, met Uli Wolter als Managing Director Macaw Duitsland. Uli Wolter: “Wij bij B+D Interactive waren op zoek naar een partner met uitstekende technische expertise en een holistische kijk op digitale strategieën, marketing en zakelijke oplossingen. We zijn erg blij dat we die partner in Macaw hebben gevonden. Alleen degenen die creativiteit, data en baanbrekende technische oplossingen combineren, kunnen de snelle digitale transformatie bijbenen. Dat is onze gemeenschappelijke overtuiging. En daarom kijken we uit naar een succesvolle toekomst met Macaw en naar het creëren van uitstekende resultaten voor onze klanten. “

Macaw: full-service digital partner sinds 1994
Macaw werd opgericht in 1994 en is al 25 jaar een full-service digital partner op het gebied van Customer Experience, Employee Empowerment en het optimaliseren van IT. Met deze overname heeft Macaw ongeveer 370 werknemers en werkt voor klanten zoals Evides, Heineken, ANWB, Smurfit Kappa, CRH, HomeFashion Group, Univé, ONVZ, VGZ, Volkswagen PON Financial Services en Shoeby. In de 25 jaar dat Macaw bestaat, is het volledig autonoom gegroeid.

Over B+D Interactive B+D Interactive is een fullservicebureau voor digitale communicatie en e-business. Tot deze overname maakte het deel uit van de B+D-groep. Het bureau biedt digitale oplossingen en producten op het gebied van websites en portals, e-business, mobiel, online marketing, sociale media, contentmarketing, CRM en digitale creatieve campagnes. Daarmee helpt het merken als congstar, Vorwerk, L’Oréal, Telekom, REWE, Postbank, BMW, Worx en Henkel met hun digitale marketingcommunicatie.

Auteur |   ·   donderdag 5 dec, 2019

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

‘Ik wilde eigenlijk nooit werknemers aannemen’

Jack Kuiper staat op zijn 62ste nog altijd aan het hoofd van Documizers Ontwikkelingen in technologie gaan zo snel, dat moet je aan jongere generaties overlaten, dacht Jack Kuijper altijd. Toch staat hij na twintig jaar, op zijn 62ste, nog altijd aan het hoofd van Documizers, leverancier van oplossingen voor documentprocessen, waarmee hij klanten zoals

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu en Deep Instinct werken samen tegen ransomware

Fujitsu kondigt vandaag een samenwerking aan met Deep Instinct, het allereerste bedrijf dat end-to-end deep learning gebruikt voor cybersecurity. Samen lanceren ze een unieke anti-ransomwaredienst, waarmee de meest geavanceerde bedreigingen – bekend en onbekend – in minder dan twintig miliseconden onschadelijk worden gemaakt. Fujitsu en Deep Instinct bieden hiermee de snelste en meest effectieve beveiligingsoplossing van

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu en Microsoft gaan samenwerken aan duurzaamheidstransformatie

Fujitsu Limited en Microsoft Corporation kondigen een vijfjarig strategisch partnership aan en breiden daarmee hun bestaande samenwerking uit. Binnen het partnership investeren beide bedrijven in de ontwikkeling van innovatieve Fujitsu Uvance-oplossingen. Fujitsu en Microsoft gebruiken verschillende Microsoft Cloudplatforms en toonaangevende technologieën, waarmee ze digitaal transformeren hoe organisaties duurzamere oplossingen ontwikkelen die inspelen op maatschappelijke behoeften. 

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Linden-IT breidt uit naar Zweden

Detacheringsbureau Linden-IT breidt per direct uit naar Zweden. De IT-dienstverlener gaat bedrijven vanuit Stockholm ondersteunen bij de detachering van IT-professionals, onder andere op het gebied van support, cloud en applicaties. Dit is na Portugal het tweede buitenlandse kantoor van Linden-IT, waarmee de uitbreiding een logische stap is binnen de internationale groeiambitie. In eerste instantie gaat

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken