Mobiele marketing vaak inefficiënt ingezet

De inzet van mobiele marketing en mobile advertising is op veel vlakken nog sterk te verbeteren. Ondanks dat de mogelijkheden en het bereik voldoende kansen bieden, is van creativiteit nog te weinig sprake. Dit terwijl het gebruik van de mobiele telefoon het enige mediatype is dat op dit moment nog significant groeit.

Uitgevers en mediabureaus maken beperkt gebruik van de mogelijkheden op het gebied van mobiel adverteren. Vooral efficiënte responsive advertentiemogelijkheden lijken belangrijk, waardoor de markt gedomineerd wordt door betaalde zoekadvertenties van Google en Facebook. Dit lijkt echter op de langere termijn minder winstgevend. Display zit, ook op mobiel, aan het eind van de levenscyclus en alleen voor Google en Facebook is dit met het grote (zoek)volume nog interessant.

De huidige platformen bieden weinig ruimte voor creativiteit en er wordt vastgehouden aan standaard displaybanners. Om hier verandering in te brengen, moet de exploitant en de adverteerder of het reclamebureau de nek durven uitsteken. De effectiviteit van standaard banners loop terug; ze worden steeds groter en de frequentie stijgt. Dit terwijl het aantal kliks daalt, en een substantieel deel hiervan een bot is. Een groot deel van de doelgroep wordt hierdoor gemist.

Native advertising

Een alternatief dat in opkomst is, is native advertising. Native advertising als begrip is nog niet concreet gedefinieerd, maar verschillende definities doen de ronde. Zo zou native advertising niets meer zijn dan een naadloze integratie tussen medium, context en boodschap. Het zou gesponsorde content zijn, maar dan minder irritant of het betekent dat je je consumenten ‘meeneemt op een flow waar ze toch al in zitten’. Voorbeelden zijn om met jouw stukje content zoveel mogelijk ‘shares’ op social media te bereiken, of het inzetten van promoted tweets op Twitter. Vooral mobiele sociale platforms als Instagram, Pinterest en Snapchat brengen interessante mogelijkheden. Het lijkt erop dat native advertising de volgende stap is in mobiele marketing.

Auteur |   ·   donderdag 2 jan, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken