Orange Business Services en Additiv zetten vermogensbeheer in de cloud

Orange Business Services en Additiv, een expert in digitale oplossingen voor de financiële markt, hebben de handen ineen geslagen om digitale diensten voor vermogensbeheer as-a-service voor financiële instellingen tot stand te brengen. De cloudoplossingen automatiseren vermogensbeheer en verlagen de bedrijfskosten van veel financiële instellingen.
De vermogensbeheerproducten van Additiv worden nu aangeboden op een SaaS-platform (Software-as-a-Service). Dit betekent dat de SaaS-producten eenvoudig kunnen worden aangesloten op de bestaande systemen van financiële instellingen. De as-a-service-producten zijn gebaseerd op Additiv’s vierde generatie modulaire Digital Finance Suite (DFS 4.0), ontworpen voor de digitalisering van nieuwe en bestaande bedrijfssegmenten. Het SaaS-productaanbod bevat onder andere: robo-adviseurs, dashboards voor klanten en advies op het gebied van portfoliobeheer.
Automatisering: de toekomst van vermogensbeheer
De innovatieve service voldoet aan de eisen van de financiële sector voor het hosten van data in de cloud. De oplossing maakt volop gebruik van de mogelijkheden die Orange Business Services biedt in de cloud, gegevensopslag, connectiviteit en cyberdefense. De as-a-service-producten van Additiv bieden bovendien een breed scala aan configuratiemogelijkheden waarmee klanten hun omgeving kunnen personaliseren. De dienst worden uitgerold in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië.
“Onze oplossing verlaagt de bedrijfskosten van klanten en verbetert de gebruikerservaring van eindklanten. Via het gezamenlijke platform krijgen klanten niet alleen toegang tot de Digital Finance Suite van Additiv, maar ook tot haar partners, zoals Saxo Bank. Deze biedt klantenadministratie-, uitvoerings- en custody-diensten, met toegang tot 35.000 financiële instrumenten in acht verschillende activaklassen,” vertelt Michael Stemmle, oprichter en CEO van Additiv.
Helmut Reisinger, CEO van Orange Business Services voegt toe: “Via ons beveiligde cloudplatform kan Additiv haar productassortiment aansluiten en de volledige datareis in kaart brengen. Eigenlijk vereenvoudigen we digitaal vermogensbeheer.”
Ervaring met financiële sector
Orange Group is al langere tijd een gevestigde speler in de markt voor financiële diensten. Orange Money, gelanceerd in 2008, koppelt mobiel accounts aan mobiele nummers van Orange. Deze dienst voldoet aan de behoeften van klanten in het Midden-Oosten en Afrika, waar transacties contant worden uitgevoerd. Orange was de eerste mobiele operator die contactloze contante betalingen in Europa lanceerde. In 2017 werd de Orange Bank geopend in Frankrijk.
Auteur |   ·   donderdag 5 jul, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken