Orange “Mobile Threat Protection” gaat mobiele apparaten beschermen tegen cyberaanvallen

Orange Cyberdefense, de Orange Group afdeling gespecialiseerd in cybersecurity en Check Point Software Technologies werken samen aan Mobile Threat Protection. Deze nieuwe dienst gaat ervoor zorgen dat multinationals hun hele bestand aan mobiele apparaten kunnen beveiligen tegen huidige en toekomstige bedreigingen.
Het aantal cyberaanvallen op mobiele telefoon is groeiende, en niemand blijft buiten schot. Tijdens werktijd maken wij steeds meer gebruik van mobiele apparaten, wat de kans op een netwerkaanval of een virus steeds verder vergroot. Uit een rapport van Dimensional Research bleek kortgeleden dat al tien organisaties te maken hebben gehad met een mobiele cyberaanval. Een nog groter gedeelte is zich waarschijnlijk niet eens bewust van het feit dat hun beveiliging al geslecht is.
Mobile Threat Protection
Mobile Threat Protection is een managed service van Orange managed service, gebaseerd op Check Point Sandblast Mobile technology. Onderdeel ervan is een eenvoudig te implementeren app die op de achtergrond van het mobiele apparaat van de gebruiker draait. Deze app detecteert bedreigingen en waarschuwt de gebruiker bij aanvallen, zonder de prestaties of batterijduur van het apparaat te verminderen. De dienst draait zowel op iOS en Android, en is niet gelimiteerd tot een specifieke aanbieder. Een admin dashboard biedt een wereldwijd overzicht van de beveiligingsstatus van het gehele mobiele bestand, en zorgt voor een gedetailleerde bedreigingsanalyse.
Mobile Threat Protection detecteert niet alleen de nieuwste generatie malware en SMS phishing, ook spoort het kwetsbaarheden op in netwerken, besturingssystemen en apps. Daarnaast beschermt het mobiele apparaten tegen een grote hoeveelheid aan aanvallen, waaronder apps die geïnfecteerd zijn door malware, man-in-the-middle aanvallen op besmette openbare Wi-Fi en Bluetooth netwerken, gaten in het besturingssysteem en de groeiende trend van het sturen van malafide links via SMS.
Orange Mobile Threat Protection kan worden gebruikt als een op zichzelf staande managed service om gevaren beter zichtbaar te maken waardoor bedrijven een passend beveiligingsbeleid kunnen adapteren. Ook kunnen zij de dienst integreren in het management van mobiele apparaten, om gevaren eerder te kunnen neutraliseren en de tijd dat zij blootgesteld zijn aan een beveiligingsrisico beperken. Onderdeel hiervan is Orange Device Management Premium, een EMM managed service die bedrijven in staat stelt mobiele implementaties te beheren en helpt het corporate databeveiligingsbeleid te implementeren door gebruik te maken van een granular compliance engine. Experts van Orange Mobile ondersteunen de beide diensten met 24/7 ondersteuning en doorlopende training, om de eindgebruiker meer bewust te maken van het veilig beheren van gevoelige gegevens.
“Omdat de aanvallen steeds geavanceerder worden en vaker voorkomen, zoeken onze klanten naar een manier waarop ze hun mobiele beveiliging kunnen dichttimmeren. Ons Mobile Threat Protection managed service biedt een makkelijk te begrijpen en te implementeren oplossing voor het beveiligen van mobiele apparaten tegen geavanceerde cyberaanvallen, zowel nu als in de toekomst”, zegt Michel Van Den Berghe, CEO van Orange Cyberdefense.
“We zijn zeer enthousiast over onze samenwerking met Orange Business Services en het niveau van cyberbeveiliging dat we hierdoor kunnen bieden aan mobiele gebruikers”, aldus Nathan Shuchami, Vice President of Emerging Products bij Check Point Software Technologies. “Als een direct resultaat van de goede relatie tussen onze twee bedrijven, geven wij bedrijven de mogelijkheid mobiele technologie te implementeren zonder dat zij bang hoeven te zijn voor gegevenslekken.“
Auteur |   ·   maandag 5 feb, 2018

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

Nieuwe DSA-wetgeving uitdaging digitale marketeers

De nieuwe DSA-wetgeving (Digital Service Act van de EU) die sinds 1 januari ook geldt voor kleinere digitale ondernemers, vormt een flinke uitdaging voor digitale marketeers, aldus Nasser al Kamouchi, directeur van de Whello Group uit Amsterdam. Hij ziet nadelen als minder effectieve marketing, een lagere ROI en toenemende kosten (met alle risico’s, zie verderop),

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Nieuwe innovatieve documentoplossing bespaart jaarlijks honderden uren

Documizers heeft onlangs haar nieuwe innovatieve dienst voor documentautomatisering DocuFlow geïntroduceerd. De meeste bestaande klanten zoals bijvoorbeeld de KNVB, FNV, Schipper accountants en Dille & Kamille zijn inmiddels naar tevredenheid over op deze betaalbare online documentoplossing van Nederlandse makelij. DocuFlow bespaart het gemiddelde bedrijf of organisatie niet alleen honderden uren aan werk en dus heel veel tijd en geld, maar voorkomt ook fouten en zorgt voor een professionele & uniforme werkwijze.

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Brink lanceert digitale bouwadministratietool DEDDO

Applicatie maakt administratie voor zzp’ers in de bouw makkelijker DEDDO, het digitale gereedschap waarmee zelfstandige ondernemers in de bouw hun bouwadministraties organiseren, is vandaag officieel gelanceerd door management-, advies- en softwarebedrijf Brink. DEDDO biedt zzp’ers een eenvoudige calculatie-, offerte- en facturatieoplossing aan, waardoor zij meer tijd overhouden voor hun passie: bouwen. Met meer dan vijftig

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Baker McKenzie versterkt cloud strategie met uitrol van RelativityOne in wereldwijd netwerk

Advocatenkantoor Baker McKenzie heeft zijn eDiscovery-technologiediensten voor internationale kantoren uitgebreid met de implementatie van een nieuwe eDiscovery-oplossing: het cloud gebaseerde RelativityOne. Met dit SaaS-product kan Baker McKenzie beter enorme hoeveelheden gegevens verwerken en cliënten wereldwijd helpen met snelle reacties op complexe onderzoeken, rechtszaken, arbitrage en nalevingskwesties. eDiscovery vergemakkelijkt het beheer van grote hoeveelheden gegevens en

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Vier vragen om te bepalen of jouw salesteam klaar is voor social selling

Social selling is onmisbaar voor elk modern salesteam dat volop vooruit wil in het opbouwen en onderhouden van relaties. Want voor groei en succes moet elke fase van de salesfunnel kloppen. In deze ambitie is social media en vooral LinkedIn als marketing- en saleskanaal niet meer weg te denken. Geldt dit ook voor jouw salesteam?

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken