IT-detacheerder Neomax breidt haar dienstverlening uit met co- en outsourcing. Naast werving en selectie en detachering, speelt Neomax met deze dienstverlening in op het realiseren van continuïteit op de IT-afdeling van de klant.
Neomax gaat meer inspelen op het realiseren van de continuïteit op de IT-afdeling van de klant. De IT-detacheerder doet dit door middel van het uitbreiden van haar dienstverlening met co- en outsourcing. Hierdoor heeft Neomax onder meer extra aandacht voor werving en selectie en detachering. Door het uitbesteden van de servicedesk of het insourcen op basis van bezetting, krijgen IT-managers de ruimte om zich te focussen op de operationele ontwikkeling van de IT-afdeling.
Insourcing
Bij insourcing voert Neomax de diensten uit op basis van prestatie. Klanten die hun servicedesk 24 uur per dag en zeven dagen in de week bezet willen hebben, maar hier zelf niet de benodigde resources voor hebben, kunnen dit uitbesteden aan Neomax. De IT-detacheerder draagt vervolgens de verantwoordelijkheid voor de volledige bezetting. Op basis van inhouse management komt er wekelijks een project-accountmanager op locatie langs om de prestaties te evalueren en de IT-professionals te begeleiden.
Co-sourcing
Naast insourcing is het mogelijk om de servicedesk volledig uit te besteden aan Neomax of om dit gedeeltelijk met eigen mensen in te vullen op basis van co-sourcing. Doel van deze diensten is dat er altijd iemand beschikbaar is om de eindgebruiker te ondersteunen.
Verlengstuk IT-afdeling
Stephan Bosman, directeur van Neomax: “Tegenwoordig gaat het in de IT-dienstverlening niet meer alleen om kwaliteit, maar ook om continuïteit. Door de recessie zijn mensen op zoek naar stabiele factoren en zekerheid binnen de bedrijfsvoering. Met het bieden van co- en insourcing kunnen we echt een verlengstuk zijn van de IT-afdeling. De werkwijze die wij hanteren in detachering, een focus op mensen in plaats van techniek, trekken wij ook hierin door. Alleen zo kun je ervoor zorgen dat iedereen blij wordt van de samenwerking; de klant, IT-professional en uiteindelijk wij zelf.”