De toekomst: Een IT-zelfservice desk Auteur: Head of End User Services & Head of Service Desks bij Fujitsu Mark Schippers Zelfservice is niets nieuws, de consument kan al jaren zelf zijn boodschappen afrekenen en bedrijven als Amazon sporen klanten aan hun eigen problemen op te lossen, zonder een servicedesk te hoeven inschakelen. De IT-markt met zijn vele servicecenters en servicedesks […] |
The Social Selling Company en SocialOne gaan samen verder The Social Selling Company en Social.ONE gaan als partnerbedrijven verder. Als combinatie bieden de snelgroeiende bedrijven van salesspecialist Wessel Berkman en LinkedIn- en social selling-trainer Perry van Beek zowel training en coaching als complete transitietrajecten op het gebied van (digitale) sales aan. De combinatie van The Social Selling Company en Social.ONE is de Europese variant […] |
Consument negatief over security en mobile & wifi Het sentiment onder de Nederlandse consument voor de onderwerpen security en mobile & wifi is voornamelijk negatief. De berichten over IoT (3.300) en automatisering (1.500) zijn opvallend genoeg aanzienlijk positiever. Dit blijkt uit een trendanalyse van kwaliteitsgesprekken op fora en social media door onderzoeksbureau MWM2 in opdracht van contentmarketingbureau Mediatic. De onderwerpen security, mobile & […] |
Fujitsu introduceert uitgebreid channel-gericht Hybrid Cloud Portfolio Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners vanaf vandaag een krachtig set aan tools. Via het gebruiksvriendelijke selfservice Hybrid Cloud Portal kunnen zij eenvoudig cloudgebaseerde diensten leveren aan hun klanten. De migratie van computerinfrastructuur naar de cloud blijft toenemen. Fujitsu biedt zijn SELECT Channel Partners daarom de mogelijkheid zich te ontwikkelen tot servicegerichte ondernemingen met nieuwe, […] |
OGD en Equinix Managed Services gaan samenwerking aan OGD ict-diensten gaat een samenwerking aan met datacenterleverancier Equinix. De samenwerking heeft als doel om klanten van OGD eenvoudig toegang te geven tot Infrastructure-as-a-Service (IaaS), colocatie en om via Equinix Cloud Exchange directe verbindingen te kunnen leggen met verschillende cloudpartijen, zoals AWS, Azure en Google. OGD gebruikt de technologie van Equinix om hoogwaardige diensten te […] |
Automatisering leidt tot beter dienstverlening Door huidige IT-activiteiten verder te automatiseren, kunnen bedrijven veel tijd besparen die nu nog wordt besteed aan het uitvoeren van routinewerkzaamheden. Deze kunnen zij vervolgens gebruiken om beter in te spelen op veranderende bedrijfbehoeftes en om medewerkers toe te wijzen aan bedrijfsactiviteiten die een hogere toegevoegde waarde aan de organisatie bieden. Toch durft bijna 30 […] |
Equinix breidt activiteiten uit in Spanje en Portugal Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), de wereldwijde aanbieder van interconnectie- en datacenterdiensten, kondigt de overname aan van Itconic en CloudMas van de Carlyle Group voor een bedrag van 215 miljoen euro. Itconic biedt interconnectie en cloudinfrastructuuroplossingen in zowel Spanje als in Portugal. Met de overname krijgt Equinix datacenters in handen in Madrid, Barcelona, Sevilla en Lissabon. […] |
Kantoorautomatisering Openbaar Ministerie gaat naar Fujitsu Het Openbaar Ministerie (OM) en Fujitsu tekenen vandaag een vijfjarig contract voor het beheer van de kantoorautomatisering voor ruim zesduizend OM-medewerkers. Het Japanse ICT-bedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van het OM flexibel en efficiënt kunnen werken met een toekomstbestendige virtuele werkomgeving. “Het OM staat aan de vooravond van grote […] |
Nederland mist gestructureerde cybersecurity-aanpak De Nederlandse overheid en organisaties hebben nog steeds geen goed gestructureerde cybersecurity-aanpak, waardoor ze onvoldoende weerbaar zijn tegen digitale aanvallen. Dit terwijl het tempo waarin aanvallen plaatsvinden op data van overheden, bedrijven en particulieren de laatste tijd alleen maar toeneemt. Nederlandse organisaties moeten gestructureerd te werk gaan anders zijn de gevolgen in de toekomst niet […] |
Nederlandse CIO verliest macht door versnippering van ICT-toepassingen Steeds meer chief information officers (CIO’s) hebben grote moeite om beveiligingsincidenten en datalekken op te lossen, omdat ze zijn niet meer bekend met alle ICT-toepassingen binnen een organisatie. Business units krijgen steeds vaker hun eigen ICT-budget en halen hun ICT-toepassing buiten de eigen IT-afdeling om. Dit zorgt ervoor dat bedrijven in toenemende mate kwetsbaar zijn […] |
ICTtrends.nlICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.
|
ContactICTtrends.nl |
ICT rubrieken |