Lenovo gaat zich met haar toestellen richten op opkomende markten. De computerfabrikant richt zich met name op markten waar de iPhone te duur wordt bevonden.
Smartphones van computerfabrikant Lenovo worden als goede vervanger gezien voor de vaak te duur bevonden iPhones. Mede daardoor gaat de computerfabrikant zich richten op deze opkomende markten. In eerste instantie richt het bedrijf zich met name op de Aziatische markt, maar Lenovo wi haar strategie straks wereldwijd toepassen. Dit blijkt uit een interview van Bloomberg met Lenovo’s CEO Yang Yuanging. “We bieden betaalbare producten aan voor opkomende markten. Dat is erg belangrijk,” geeft Yang aan. “Op die markten is de iPhone waarschijnlijk niet de bestverkopende telefoon en Lenovo heeft een kans om concurrerend te zijn.”
Expansie
Lenovo hoopt in de toekomst de hele wereld te veroveren met haar smartphones, maar heeft vooralsnog met name succes op de Aziatische markt. Het bedrijf bedient op dit moment tien verschillende markten. De computerfabrikant breidt middels de uitbreiding naar het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika het aantal markten uit naar 30.
Budgetmarkt
Lenovo ziet genoeg kansen op de nieuwe markten die zij aanboren. Dit komt met name doordat Apple zich niet gaat richten op de budgetmarkt. De prijs voor de iPhone 5C viel hoger uit dan veel mensen hoopten, waardoor Apple zich richt op het middensegment. Volgens Tim Cook, CEO van Apple, blijft het elektronicabedrijf zich altijd richten op high-end toestellen. Het doel hiervan is een zo hoog mogelijke winst per verkocht toestel en dit lijkt in de budgetmarkt niet te gaan lukken.