Rijkswaterstaat heeft de aanbesteding eerste- en tweedelijns support werkzaamheden kantoorautomatisering gegund aan Fujitsu. De ICT servicedesk, lokale ondersteuning en voorraadbeheer zijn de komende drie jaar in handen van het Japanse IT-bedrijf. Het contract kan daarna drie keer met een jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgde de laatste vier jaar al de ICT servicedesk van Rijkswaterstaat.
De komende drie jaar gaat Fujitsu de 9.000 interne en externe medewerkers optimaal ondersteunen. Met deze samenwerking beoogt Rijkswaterstaat dat het gebruikersgemak van de ICT servicedesk wordt verhoogd, doorlooptijden worden verkort en het aantal meldingen wordt verminderd. “Het is essentieel dat de ICT-voorzieningen in deskundige handen zijn. Door onze eerdere samenwerking hebben wij veel vertrouwen in de samenwerking met Fujitsu”, aldus Laura van Noordenburg, contractmanager van Rijkswaterstaat.
Servicedesk en ICT op locatie
Met de nieuwe opdracht wordt de servicedesk van Rijkswaterstaat naar Fujitsu overgeheveld. Ook wordt Fujitsu verantwoordelijk voor het verzorgen van de ICT-dienstverlening op locatie en het beheer van de voorraden en alle hierbij horende werkzaamheden.
Klimaat-ambities
Fujitsu heeft in haar inschrijving onder andere aangetoond een hoge ambitie met toegevoegde waarde te willen realiseren op het gebied van social return en heeft het een duidelijke visie op duurzame inzetbaarheid en het bereiken van een klimaat neutrale bedrijfsvoering en CO2-reductie. Bas de Reus, Algemeen Directeur bij Fujitsu: “Duurzaamheid staat bij ons hoog op de prioriteitenlijst. We zijn dan ook trots dat we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid met het winnen van deze aanbesteding wederom bewezen hebben.”