Royal IHC en Fujitsu hebben een vijfjarig contract getekend voor de service desk en on-site support van de ruim zevenentwintighonderd Royal IHC-medewerkers. Het Japanse technologiebedrijf gaat er de komende jaren voor zorgen dat de medewerkers van Royal IHC efficiënt en gebruiksvriendelijk te woord worden gestaan en geholpen worden aan het bureau. Vanaf 1 juli is Fujitsu verantwoordelijk voor de service desk en on-site support van Royal IHC.
De afgelopen jaren was Royal IHC zelf verantwoordelijk voor het leveren van de service desk en on-site support dienstverlening aan de organisatie. De veranderingen binnen Royal IHC hebben er toe geleid dat Royal IHC op zoek ging naar een partner die dit van hen kon overnemen. “Royal IHC kent meerdere locaties en type devices. Om klaar te zijn voor de toekomstige internationale veranderingen binnen Royal IHC hebben we gekozen om een marktpartij te selecteren die met ons mee kan groeien. Met Fujitsu hebben wij de partner binnengehaald die, mede door haar ervaring in binnen én buitenland, deze uitdagingen goed overziet en hierop kan inspelen”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC.
Toekomstbestendige servicedesk met on-site support
Royal IHC is op zoek naar een efficiënte en kost effectieve servicedesk, maar wel met behoud van een goede klanttevredenheid. “Fujitsu biedt Royal IHC een dienstverlening die per maand op- en afgeschaald kan worden, zoals het leveren van diensten tijdens kantooruren of 24-uurs support met eventuele uitbreiding naar het buitenland”, zegt Bas de Reus, algemeen directeur Fujitsu Nederland. Fujitsu heeft de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd binnen de maritieme sector. Diverse bedrijven deden al eerder een beroep op de kennis en oplossingen van het ICT-bedrijf. “Deze ervaring kunnen wij goed inzetten om de Royal IHC-medewerkers IT-oplossingen te bieden die de verschillende functies en werkstijlen in deze organisatie ondersteunen.