SHV Energy versterkt dienstverlening met smart apparatuur en IoT-connectiviteit van Orange Business Services

SHV Energy uit Hoofddorp heeft Orange Business Services gekozen voor de implementatie van slimme meters en smart telemetrie op al haar Europese en Amerikaanse gastanks. Niet alleen worden de wereldwijde gasleveringen hierdoor flink gestroomlijnd en betrouwbaarder, ook is het voor SHV Energy gemakkelijker om haar infrastructuur te beheren en draagt het bij aan de klanttevredenheid. Tegelijkertijd bespaart het bedrijf fors op brandstofkosten en verlaagt het haar CO2 uitstoot.   

SHV Energy is een belangrijke wereldwijde distributeur van off-grid energie (LPG en LNG) en houdt zich bezig met biobrandstoffen en hernieuwbare energie. Het bedrijf levert gas op vier continenten onder verschillende merknamen, zoals: Calor Gas, Gaspol, Liquigas, Pinnacle, Primagas en Primagaz

Slimme meters

SHV Energy gaat zowel nieuwe als oude gastanks uitrusten met smart apparatuur, samen met een antenne en een magnetisch mechanisme dat de hoeveelheid gas meet. Ieder smart telemetrie apparaat maakt gebruikt van een Orange global SIM. Hierdoor kan actuele data uit de gastanks via het wereldwijde mobiele netwerk van Orange worden gedeeld met (een van) de kantoren van SHV Energy. Daar wordt de data vervolgens verzameld en geanalyseerd om ervoor te zorgen dat geen enkele klant zonder gas komt te zitten. SHV Energy krijgt daarnaast ook een waarschuwing in het geval van een gaslek of andere storingen. Daarnaast wordt de data gebruikt voor het optimaliseren en stroomlijnen van de gasleveringsroutes, om zo de totale CO2-uitstoot van het bedrijf te verlagen. 

“Wanneer je klanten op de best mogelijke manier van gas wilt voorzien, is de overgang naar slimme meters en de inzet van digitale functionaliteiten noodzakelijk. Dankzij deze innovatieve IoT-connectiviteitsoplossing van Orange Business Services verhogen we niet alleen de flexibiliteit, betrouwbaarheid en robuustheid van ons netwerk – we worden er ook een duurzamer bedrijf van,” zegt Marieke Schoningh, Management Board Member bij SHV Energy. 

Mobiel netwerk

Het wereldwijde mobiele netwerk van Orange is verder verstevigd dankzij samenwerkingen tussen verschillende providers en meer dan vijfhonderd afzonderlijke roaming-afspraken. Dit zorgt ervoor dat data snel, efficiënt en veilig met het kantoor van SHV Energy kan worden gedeeld. Daarnaast biedt Orange andere diensten die van toegevoegde waarde zijn, zoals service- en implementatiebeheer, om SHV Energy te begeleiden in haar IoT- ontdekkingstocht. Orange Business Services werd in 2019 door Gartner uitgeroepen als Leader in Gartner’s 2019 “Magic Quadrant for Managed IoT Connectivity Services, Worldwide.” 

“Connectiviteit is een belangrijke voorwaarde voor IoT. De inzet van smart monitoring door SHV is een mooi voorbeeld van hoe onze IoT-connectiviteitsoplossing kan worden gebruikt om apparaten veilig en betrouwbaar met elkaar te verbinden en het uitwisselen van data voor bruikbare bedrijfseconomische inzichten mogelijk te maken, wat leidt tot de ontwikkeling van een succesvolle, IoT-gedreven bedrijf”, zegt Fabrice de Windt, senior vice president, Europe, Orange Business Services.

Auteur |   ·   woensdag 7 okt, 2020

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken