SyncForce is door onderzoeks- en adviesbureau Gartner benoemd tot Cool Vendor in de categorie Consumer Goods. Gartner benoemt ieder jaar bedrijven die voorop lopen in hun markt met innovatieve oplossingen tot Cool Vendor.
Criteria
Voor de selectie van Cool Vendors beoordelen Gartner-analisten IT-oplossingen die waarde kunnen toevoegen voor klanten. Om de status van Cool Vendor te bereiken, moeten bedrijven aan een aantal criteria voldoen. Gartner kiest hierbij niet per se voor grote namen, maar kijkt echt naar het product op zich.
Onderscheidend
De consumer goods-focused brand management-oplossing van SyncForce combineert projectmanagement, Master Data Management (MDM) en trade promotion management met elkaar. In tegenstelling tot traditionele Marketing Resource Management (MRM) leveranciers, die meer focussen op corporate en creative marketing. Daarnaast heeft SyncForce een sterke focus op productmarketing. “Mede hieraan hebben we de titel Cool Vendor te danken”, zegt Hans de Gier, directeur van SyncForce.
Merkconsistentie
In het digitale tijdperk moeten merken sneller en consistenter producten kunnen lanceren, in alle online en offline kanalen. Hiervoor heeft SyncForce het Total Brand Management-platform ontwikkeld. “Het verkorten van de tijd tussen productidee en –lancering in alle kanalen, de productintroductietijd, kan alleen met geïntegreerde processen”, De Gier. “Consistentie bereiken in het toenemend aantal merkcontactpunten vergt centrale regie op de productontwikkeling en –lancering.”