Sinds gister is het mogelijk om via Twitter een product in de shoppingcart van online winkel Amazone te plaatsen.
Door het Twitteraccount te koppelen aan Amazon, kan door middel van een reply met daarin een Amazon product en de hashtag #AmazonCart of #AmazonBasket een product toegevoegd worden aan de winkelmand, zo schrijft Techcrunch.
Kopen
Op het moment dat een product via Twitter wordt toegevoegd aan de shoppingcart beantwoordt Amazon of het product is toegevoegd of dat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is. Het afrekenen zelf kan vooralsnog alleen via de website. “Add it now, buy it later” is de slogan die het online warenhuis gebruikt in het promotiefilmpje.
Bereik
Volgens het onlinewarenhuis biedt Twitter een geweldige omgeving voor klanten om producten te ontdekken die worden aangeraden door artiesten, experts, merken en vrienden. Daarnaast wordt het doen van aankopen makkelijker, omdat er niet meer gewisseld hoeft te worden tussen verschillende applicaties. De functie verbreedt niet alleen het bereik van Amazon’s eigen website, maar ook wordt het social media bereik vergroot, omdat mensen hier wel kunnen schrijven over producten, maar ze niet direct kunnen kopen.