Via Twitter Amazonewinkelmandje vullen

Sinds gister is het mogelijk om via Twitter een product in de shoppingcart van online winkel Amazone te plaatsen.

Door het Twitteraccount te koppelen aan Amazon, kan door middel van een reply met daarin een Amazon product en de hashtag #AmazonCart of #AmazonBasket een product toegevoegd worden aan de winkelmand, zo schrijft Techcrunch.

Kopen
Op het moment dat een product via Twitter wordt toegevoegd aan de shoppingcart beantwoordt Amazon of het product is toegevoegd of dat het product bijvoorbeeld niet op voorraad is. Het afrekenen zelf kan vooralsnog alleen via de website. “Add it now, buy it later” is de slogan die het online warenhuis gebruikt in het promotiefilmpje.

Bereik
Volgens het onlinewarenhuis biedt Twitter een geweldige omgeving voor klanten om producten te ontdekken die worden aangeraden door artiesten, experts, merken en vrienden. Daarnaast wordt het doen van aankopen makkelijker, omdat er niet meer gewisseld hoeft te worden tussen verschillende applicaties. De functie verbreedt niet alleen het bereik van Amazon’s eigen website, maar ook wordt het social media bereik vergroot, omdat mensen hier wel kunnen schrijven over producten, maar ze niet direct kunnen kopen.

Auteur |   ·   dinsdag 6 mei, 2014

Deel dit artikel

Lees meer ICT nieuwsnaar homepage »

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Document-automatisering bespaart bouwbranche tijd en geld

Aannemers, projectontwikkelaars en producenten van bouwproducten zoals vloeren en stenen. Ze klopten in de afgelopen jaren allemaal bij Documizers aan om hun documentstroom in kaart te brengen en automatiseren. Thunnissen – een middelgrote, eigentijdse ontwikkelende aannemer uit Heemstede – is de twintigste klant die in korte tijd 500 werkuur op jaarbasis bespaarde, en betrouwbaarheid in

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Rol Chief Information Security Officers steeds belangrijker

Vanwege toenemende digitale risico’s in het bedrijfsleven, wordt de aanwezigheid van Chief Information Security Officers (CISO) steeds crucialer. Dit blijkt uit de Global CISO Survey, een analyse van in totaal 262 CISO’s in Europa, de VS en Australië, uitgevoerd door executive search- en leadership consultancyfirma Heidrick & Struggles. Met de belangrijker wordende functie nemen ook

Artificial Intelligence op de supportdesk

Artificial Intelligence op de supportdesk

In een wereld waar technologie constant evolueert, verandert de traditionele rol van IT als technische ondersteuning voor gebruikers mee. Kunstmatige intelligentie, of Artificial Intelligence (AI), wordt steeds meer integraal onderdeel van de ondersteuningservaring: hierdoor vervagen de grenzen tussen mens en machine. Gerbert Jan Valk, CEO Linden-IT Door AI verandert ook de rol van een IT-supportmedewerker.

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Fujitsu lanceert Fujitsu Kozuchi

Tijdens Activate Now Technology Summit in Madrid heeft Fujitsu haar gloednieuwe AI-platform gelanceerd (codenaam: Kozuchi). Het nieuwe platform geeft commerciële gebruikers wereldwijd de beschikking over krachtige technologieën op het gebied van AI en Machine Learning. Dankzij Kozuchi kunnen organisaties uit bijvoorbeeld: productie, detailhandel, financiën en gezondheidszorg, geavanceerde AI-technologie gebruiken als oplossing voor hun zakelijke uitdagingen. Om ervoor

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Lightyear lanceert webapp in Nederland

Klantinput leidt tot verdere ontwikkeling applicatie Waar de meeste neobrokers ‘mobile only’ blijven, lanceert het investeringsplatform Lightyear per direct haar webapplicatie in Nederland en 21 andere Europese landen. Het belang van een webapplicatie is duidelijk geworden uit klantfeedback en functieverzoeken, waardoor Lightyear prioriteit gaf aan de ontwikkeling ervan. De neobroker ontwikkelde niet alleen het webplatform

In samenwerking met

banner

Dossiers

Partnerdossiers



ICTtrends.nl

ICTtrends.nl is het platform voor en over IT en IT-management. Behalve de belangrijkste trends en nieuwsfeiten in de IT-wereld biedt ICTtrends.nl ook achtergronden en praktische handvatten.

Contact

ICTtrends.nl
Telefoon: 020 – 760 2671 (werkdagen)
Mail: redactie@icttrends.nl

ICT rubrieken